Algemene voorwaarden 

Artikel 1 – Algemeen

  • Amaryllis – Seppe De Bie, BTW: BE06 6291 5321

  • Uitbatingsadres: Wechelsebaan 166, 2275 Lille

  • Contact: 014/88.12.26 – info@bloemen-amaryllis.be

  • De klant heeft vooraf kennisgenomen van de inhoud van de algemene voorwaarden en aanvaardt dat deze onvoorwaardelijk en onherroepelijk tot de overeenkomst behoren.

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle producten en diensten die wij aanbieden, ongeacht waar of via welke weg zij tot stand komen.

Artikel 2 – Prijs

  • De opgegeven prijzen zijn – tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in de overeenkomst of in de offerte – BTW inbegrepen.

  • Onze offertes zijn geldig gedurende 30 dagen tenzij anders opgegeven.

Artikel 3 – Bestelling

  • De bestelling wordt door onze medewerkers genoteerd in samenspraak met de klant, hetzij in de winkel, hetzij telefonisch, hetzij per e-mail, hetzij via het formulier op onze website www.bloemen-amaryllis.be.

  • De bestelling van goederen die op maat gemaakt worden kan door de koper niet geannuleerd worden. De volledige verkoopprijs van deze goederen blijft verschuldigd.

  • Een bestelling per mail of via de website is pas door ons bevestigd wanneer u hierop een schriftelijk bevestigend antwoord hebt ontvangen.

Artikel 4 – Afhaling

  • Afhalingen dienen steeds te gebeuren tijdens de openingsuren die je terugvindt op onze website www.bloemen-amaryllis.be.

  • Indien de koper een bestelling niet afhaalt op de afgesproken datum, hebben wij het recht de volledige overeengekomen prijs alsnog te vorderen. De klant heeft het recht de bestelling op een later tijdstip op te halen, in de staat waarin het product zich bevindt. De klant wordt geacht zich bewust te zijn van de beperkte levensduur van verse bloemen, en de gevolgen van laattijdige afhaling te aanvaarden.

Artikel 5 – Levering

  • Levering op locatie is mogelijk in de gemeenten die gespecifieerd zijn op onze website in het adresgedeelte van het bestelformulier.

  • Aan elke levering is een transportkost verbonden, die afhankelijk is van de gemeente waar moet worden geleverd. De tarieven voor de levering van goederen zijn beschikbaar op onze website in het bestelformulier.

  • De levering en de leveringsdatum worden afgesproken op het moment van bestelling.

  • De klant is verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie die hij aan ons verstrekt (adres, naam van de begunstigde, etc..). Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden indien goederen niet, of niet tijdig, kunnen geleverd worden indien blijkt dat de aangereikte informatie niet correct of onvolledig is. Indien het transport door de onvolledige of ontoereikende informatie moeilijker, trager of met meer kosten verloopt worden deze op de klant verhaald.

  • Een leveringsdatum en tijdstip wordt steeds als inlichting beschouwd en kan niet beschouwd worden als een exacte datum en tijdstip van levering. Wij nemen een inspanningsverbintenis op om ons in te zetten om de opgegeven termijnen zoveel mogelijk na te leven.

  • Wij kunnen in geen enkel geval aansprakelijk gesteld worden wanneer bepaalde goederen of diensten niet op het afgesproken moment kunnen geleverd worden omwille van externe factoren of overmacht.

  • Indien de klant of begunstigde afwezig is bij de levering, zullen de goederen op een van volgende plekken afgeleverd worden:

    • Op een veilige plek aan de woning op het afgesproken adres

    • Bij de buren

    Er wordt een nota in de brievenbus achtergelaten waarop vermeld staat waar de goederen zijn achtergelaten. Indien beide opties (veilige plek of bij de buren) niet mogelijk zijn, worden de goederen terug meegenomen naar onze winkel, en kunnen die daar afgehaald worden. De transportkost blijft verschuldigd.

  • Vanaf het moment van levering zijn wij niet langer verantwoordelijk voor het onderhoud en de verzorging van de geleverde bloemen en planten.

Artikel 6 – Omruiling/terugname/herroepingsrecht

  • Voor alles wat u op afstand (dus via internet, telefoon of post), koopt geldt een herroepingsrecht van 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag van levering van goederen, waarbinnen u het recht heeft om de koop ongedaan te maken, dit zonder opgave van redenen en zonder bijkomende kosten (uitgezonderd de retourkosten die ten laste van de klant vallen).

  • Het herroepingsrecht is niet van toepassing op een overeenkomst bij aankoop of bestelling van bloemen en planten aangezien het dan om bederfelijke en/of op maat gemaakte producten gaat.

  • Het herroepingsrecht is echter wel van toepassing op een overeenkomst bij aankoop of bestelling van potterie en glaswerk. Het herroepingsrecht vervalt echter wanneer glaswerk of potterie vermengd zijn met bloemen of planten aangezien het dan om op maat gemaakte producten gaat.

Artikel 7 – Klachten

  • De koper die een goed in de winkel koopt en meeneemt dient dit voorafgaandelijk aan de betaling te controleren. Goederen aangekocht in onze winkel worden dan ook geacht conform te zijn en vrij van zichtbare gebreken.

  • Bij levering van goederen bij de klant is deze verplicht te controleren of deze goederen beantwoorden aan de overeenkomst. Indien dit niet zo is, dient de klant ons dit schriftelijk te melden binnen een termijn van 48 uur na de levering. Na deze termijn kunnen we geen klachten meer aanvaarden.

  • Het protesteren van een factuur dient schriftelijk en gemotiveerd te gebeuren, binnen de 8 dagen na de postdatum of e-maildatum.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

  • Wij zijn enkel aansprakelijk in geval van opzet of zware fout van onze medewerkers.

  • De aansprakelijkheid is beperkt tot de vervanging of het herstel van de goederen zelf, elke gevolgschade of indirecte schade wordt afgewezen.

Artikel 9 – Eigendomsrecht

  • De door de klant gekochte goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van zowel de hoofdsom, het schadebeding, de intresten en de kosten.

  • Het risico op de goederen gaat evenwel naar de klant over vanaf het ogenblik van de levering, zelfs bij schade door toeval of overmacht.

Artikel 10 – Betaling

  • Aangekochte goederen zijn door de klant contant te betalen, en dit zonder korting.

  • Uitzonderlijk wordt aan bedrijven een betaaltermijn van 30 dagen toegestaan. Dit is enkel van toepassing indien dit specifiek op het factuur wordt vermeld.

  • Goederen die niet of niet volledig betaald zouden zijn voor de levering, blijven onze eigendom tot het volledige saldo is betaald.

  • De factuurbedragen die onbetaald blijven na vervaldatum zullen van rechtswege en zonder ingebrekestelling forfaitair verhoogd worden met een administratieve kost van 5 EUR.

Artikel 11 – Cadeaubonnen

  • Elke cadeaubon van Amaryllis is onbeperkt geldig.

  • Elke cadeaubon heeft een uniek nummer.

  • Elke cadeaubon wordt slechts één keer uitgereikt. U dient hem dus goed te bewaren, aangezien er geen duplicaat kan worden opgemaakt.

  • Een cadeaubon kan dienen als betaalmiddel bij ons in de winkel.

  • Wanneer het te betalen bedrag kleiner is dan de waarde van de cadeaubon, blijft het resterend bedrag op de cadeaubon staan voor een volgende aankoop.

  • Een cadeaubon kan nooit voor contanten ingewisseld worden.

Artikel 12 – Betwisting

  • In geval van betwisting is alleen de rechtbank van Turnhout bevoegd. Belgisch intern recht is van toepassing.